Khamis, 19 Julai 2012

Jalan2 Makan2 Before Posa .... @ bagan lalang

Ini adalah permintaan aku, sebab tertiba aje induuu sgt nak makan itu pepahat... pujuk2 manja suh suami aku bawak aku pi makan pepahat... kat mana tu aku tak kisah janji dapat makan pepahat msk pedas2 gitu... best nyee mkn pedas2.. syokkkk...

en suami aku cakap pi sinun jek la.. weokeh

so destinasi adalah ke BAGAN LALANG

kali ni aku sendiri yg tunjuk jalan.. sebab dulu penah pi 2 jam lebih baru sampe, punya la jauh. tp time balik cepat aje... suh ikut jalan sama cam jalan balik kata suami aku , sy xtau.. la pulak.. balik tau plak ermmm .. so aku google map tengok jalan mana nak folow.. 1 jam 30 minit.. ok done

sabtu 14 julai kul 5.45 ptg bertolak la si labu labi ke destinasi yg hendak dituju...





pilihan tempat makan adalah Restoran Bayu Malam ato org byk panggil kedai wak... sebelum nie rame yg suggest makan dekat restoran seaview ato restoran HR. tp masa 1 st time datang dulu suami aku mmg pilih kedai nie... ingatkan tak sedap sebab nengok kedai lain tu punya rame manusia sampe berebut2 nak amik seafood .. my suami bukan sukan ramai2 tunggu lama2.. tp alhamdulillah pilihan yang tak mengecewakan..

Recomanded...!!


kedai ni paling hujung skali dan terhampir dengan sepang gold cost..



sampai2 jek tak cari kusi meja lagi pasal time ni tak ramai lagi sampai dlm kul 7.30 cam tu.. terus serbu tempat ikang ..




pas pilih ikang semua tu terus pi kat kusi meja.. masa tu angin tiup sepoi2 bahasa so dicide do blah dalam kang dok luar tak sompek den lari ujan mai tetiba.. naya





makanan pertama yg sampai.. ikan bakar kembung + pencicah dia yg mavelestooo.... laki aku bkn suka ikan pun so amik ikan hok kecik jek .. ikutkan nak ikan siakap buat bakar tp laki aku xsuke ikan huhuhu..tp sebab nak ikan gak... amik la jgk..


dlm 5 min pastu lelain pun sampai... ketam masak berlada, udang sambal yg sedap nak mam... paling aku suka kedai ni siap kupit kulit blah tgh senang nak mentedarah... pepahat pun pilih hok masak berlada... msk berlada dia mmg meletupsss.. pedas berdesing.. tp sodap


sampe2 jek.. bismillah.... ngap laa


sedap woo udang tu..


hasilnye... erkkk alhamdulillah.. kenyang.. sedap.. mantop


dah habis pelagi berambus ah... sila bayar yea en suami ku... total rm95.. cam mahal skit la dulu 1st time dtg cam murah skit.. tp sebab amik pepahat sampe 1kg ( 1/2 kg jek leh mkn kat situ 1/2kg lg tapau bwk blk) tamak sgt masa time pilih tu... haaa bayor jek la...

sgt puas ati...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan