Jumaat, 24 Januari 2014

Favorite food in Kelatan

Alhamdulillah dah masuk ari jumaat maknanya esok cuti... cuti for rest n jalan2 heeheeeee......

Just nak share makanan kesukaan ramai termasuk diri aku la kan.. time balik kampung aku.. means tempat asal arwah mak sure menjadi pesta buat aku n family (zaman ada mak ayah ).. teringat kembali memori kalo balik bercuti selain ziarah kuarga mak .. aku, ayah, mak n my abg akan cari makanan2 yang maveles kat negeri cik siti wan kembang ni...

ayoyooo meme tak leh lupa ahhhh...

1st tempat kesukaan kami sekuarga time breakfast mesti gi kat Jalan Dato Pati, Kota Bharu cari Restoran Hover ... NASI DAGANG dia yang mmg sedap sgt2... sesedap arwah mak buat takleh challenge laaa tempat2 lain...



2nd place makanan yg sedap kat kelate ni for sure NASI KUKUS... mmg terbaik la kuah kari also nasi dia mmg cantik n wangi jek.. ore kelate meme make beras siam jah .... kan kann.. kalo aku kelek kelate aku meme ada pot nasi kukus sedap.. 1st kat jalan pengkalan chepa kat shell n 2nd place bulatan kecik menghala ke pantai cahaya bulan...




3rd place mesti... mesti... mesti ... haaa bape byk mesti laa... aku nak sgt .. n my family or kalo aku oustation keje kat kelantan ni mesti pekene COLEK kat Pantai Cahaya Bulan... bukan colek buah tapi colek goreng.. ala yg fishcat, fishball, udang grg tu laaa... bederet kedai colek ni jual sepanjang pesisir Pantai Cahaya Bulan ...




NASI + SUP DAGING TULANG kat kelate ni gak yang terbaik... mmg menyengat la sup dia.. ni bukan kesukaan aku pun tp makanan kesukaan  arwah mak... emmm indu mak


and yg last but not least mesti la kuih kesukaan aku... LOMPAT TIKAM... hai laaa pelik sungguh nama nye kan.. mana nya tikam nye xde keris pun nak main tikam2 hahaha...kuih yg sedap n terbaik woooo.. cari kat kl kuih ni tapi takleh lawan ah kalo beli kat kelate.... nyamm.. nyammm...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan