Rabu, 6 Februari 2013

Cuti2 Bandung - Day 4

Dah masuk ari ke 4 berada kat kota bandung.. bermalam di hotel Hariss sgt la selesa, best, bersih, damai n view yg owesome sgt suke laaa trip becuti ke bandung kali ni...

so mcm biasa setiap hari kat sana abg dah set time kul 8.30pg waktu indon masing2 kene bekumpul kat lobi hotel.. tp stay kat hotel haris nie tak disertakan dgn breakfast laa.. xbest betul la

so kali ni supir bwk kami pi bfast kat mana xtau mungkin tempat pada dia kata sedap.. pada aku.. emm makanan org indonesia.. i dont like it... nama menu adalah kari lontong... rasa adalah sgt manis jauh beza dgn lontong dr malaysia lemak tp sdp ni tak rasanya lebih kepada... lemak + manis... ish xsuke xsuke.. abg, faray aku mmg xleh mkn xleh masuk kat tekak...

pas bfast.. kami semua decide nak pi Tako Tiga.. ala kedai suar jeans yg famous kat sana.. blh kata org msia suke borong jeans kat sana kan... tp bile sampai pilih2 semua tak bekenan coz  pada aku mahal la.. en suami just amik suar slack keras, abg beli tshirt aje... aku n wf abg xde membeli apa2 pun kat sinun

pas membeli n mencuci mata abg decide nak ke Trans Studio... ikutkan harga masuk ke trans studio utk weekend harga adalah lebih mahal dr weekday tp abg mmg dah janji dgn anak2 so depa anak beranak tetap nak ke sana masuk sorang kene charge 250 ribu bersamaan dgn rm78.50 per person .. tp aku plak rasa nak ke Pasar baru balik xpuas lagi la.. lagipun nak habiskan baki duit yang ada hahaha.. en suami pun sama nak pi Pasar Baru psl ada membe kirim beli jersi kat sana.

gambar trans studio ni : sumber google

tengok kat luar pun cam best.. insyaallah ada rezeki blh dtg lagi hihi

Pas drop abg kat trans studio, supir terus bawak kami ke Pasar Baru.. yeaaa sukeeeeee

kembali ke SONA Textile kat lantai 2.. suke sgt pi kedai ni.. aku habiskan baki duit yg ada kat sini tak pi kedai lain dah....

habiskan masa kat 3 jam kat pasar baru then call supir amik kami.. masa tggu supir dtg tu agak lama aku dah rasa tak larat n lapa... serabut dgn peniaga jalanan buat aku rasa tak sihat.. dlm ati dah berkata-kata jgn la sampai demam serabut sgt .... yela peniaga jalanan asik lalu lalang pastu paksa2 beli betul2 buat aku spoil mood... pas naik kete minta supir drop kami kat tempat lunch semlm stil nak mkn nasi ayam penyet yg maveles sdp tu.. just beli n mkn kat hotel... sedang elok pas beli makanan abg call mintak supir amik diorg ... so pas amik abg... supir hantar kami kat hotel dalam kul 3petang sume dah lemau.. aku pun mmg rasa lemau.. plan nak pusing2 nak pi FO yg tak pi lagi pun aku xde rasa nak pi dah..

so dari petang sampe mlm mmg kami semua lepak kat hotel... abg ajak diner kat hotel malam tu tp mood tu xde .. ntah kenape ek?

niela hasil rembatan selama berada kat kota bandung... kain2 tu bukan semua aku punya.. kiriman org banyak dr sendiri punya...

en suami sempat beli tshirt bandung kat pasar baru... kat area bawah murah dpt 9 helai 120ribu rupiah..  tshirt kat level atas pasar baru 5 helai 100ribu... jauh beza kan.. ni pun semua nak bagicenderahati kat kwn

barangan en suami.. banyak baju

malam tu mengemas dah sebab esok semua dah nak balik... pagi nak check out nak ke jakarta pulak.. huhu xsuke.. sedih la nak tgglkan bandung huhuhu

bagai yang di jangka... sebab apa aku xde mood?? malam tu aku takleh tido.. mlm tu dah start panas badan + sakit tekak.. aku demam !! huwawawa

bersambung last entry ....

5 ulasan:

1. jalan sakan le tew.. sampai demam2.. haha.. kan lupe aku kirim fm.. uwaaaaaaa

BalasPadam
  2. saya pon suke melancong ke indonesia..murah pon murah...follow me back ya..

3. Salam, Jom pegi bandung 235rm per person for 4day 3night (included buffet breakfast, hotel and transport)

Tentative Program Day 1
    *Tiba di Bandung airplort (please confirmed your arrival time)
    *Pasar Baru trade center
    *Lunch & Check in Hotel
    *Toko Tiga (Branded Jeans)
    *aria jeans
    *depasion factory outlet kain potong
    *Factory Outlet At Jalan Riau (Heritage,Cascades,The Summit, For Men Gallery, The Stamp,Terminal Tas,oases dan The Secret )

Day2
    *Gunung Tangkuban Parahu
    *floating market
    *Ciater Hot Spring
    *lunch at kampung daun restaurant
    *Kebun Strawberry and tea park
    *Membeli-belah di Rumah Mode & Cihampelas Jeans Centre
    *Jalan Dago area (Grande, Episode, level, mark and stewards,ralf and launrent, gossip,level, etc)

Day3
    *kawah putih crater/trans studio indoor themes park
    *rengganis crater
    *situ pattenggang lake / paris van java shopping mall / cihampelas street / ciwalk shopping mall
    *rumah kain sulam taman kopo / rumah kain sulam dan telekung pesona
    *cibaduyut-shoes and jacket leather original

Day4
    *check out hotel *Oleh-oleh Bandung (cake Lapis, Brownies, Kartika Sari and Amanda) *paris van java shopping mall
    *Airport transfer

Term and condition
    *included transportation for 4day3night type kereta 7 seater all included
    *included 3 room deluxe ~king bed size/twin hotel 3star also include free buffet breakfast *rate is not included entrance fee
    *Tentative bersifat Free & Easy, program boleh diubah mengikut keadaan semasa
    *rate 6 pax~235rm per person kalau 4 pax~275rm per person kalau 2pax~395rm per person
    *not included lunch and dinner
    *not included ticket flight and airport tax
    *we dont need deposit~all payment at last day in bandung
    Mbtsholiday.890m.com
    facebook fanpage : MBTS Mutiara Bandung Tour & Transport Solution
    *for fast response whatapps +62 858 6137 8328 (Mohd Tony MBTS Holiday)