Rabu, 30 Januari 2013

Cuti2 Jakarta - Bandung Day 1

Salam...

kite nak update blog kite n kite nak share pasal percutian bersama abg tersayang kite.. bukan nak show ok.. just nak kongsi n leh la kite baca balik kisah2 kite bersama orang tersayang.. ingat!! bkn nak show..tau

Ok..Utk trip bercuti kali nie... semuanya di aturkan oleh abg kite.. dari flight... hotel.. pengangkutan (supir) .. semua nya abg yang uruskan.. thanks abg...trip ni kite pi dgn suami, en faray + abg kite + wife abg + dua anak abg.. kite bawak wet utk shoping jek yahooo.. sukyeeee.. tp tak banyak pun.. banyak pun sume org kirim.. kite tak kisah pun sebab kite baik ati.. suke beli barang byk2 walopun bukan semua kite yang punya huhu... dah2 jgn melalut laaa

ok2.. Aku n suami sampai kat KLIA jam 2.30 petang.. naik bas dari kl sentral, save cost la skit kan dari naik cab dah berapa..

flight belepas adalah jam 5.00 petang ( tu ikut jadual tp tak ikut pun heh!! ).. so sebelum tu kite mamam dulu.. yeye..makan.. aku suke makan!! hoho... hancusss diet aku.. setelah 3 minggu aku tak makan benda alah heavy2 ni tp pada 23 jan 2013 hancus diet aku...

save cost makan mcd jela... tp mahai laa harga mcd klia... heh!

ke balai belepas kene naik lrt kontot... hihi

sungguh hampeh betul la.. org punya la excited, sekali flight delay .. delay sejam lebih gak tu.. gara2 penumpang flight MAS ditumpangkan ke flight kitaorg ni heh! melambatkan betul... meci..meci

hampeh jugak makanan yg dihidangkan.. just bagi  cury puf n air jek.. xsuke.. xsuke.. xsuke..

yes.. dah sampai.. tapi baru sampai kat airport soekarno hatta jakarta... masa sampe ni jam adalah menunjukkan kul 7.45 waktu indon... waktu m'sia adalah kul 8.45 yea kwn2

tunggu beg punya la lama bebenor.. penat weh... pas amik beg , cek imegresen.. cari supir.. kul 8.00 mlm (waktu indon) bertolak terus ke bandung.. mak aihh lagi2 la capek... perjalanan ke bandung mengambil masa lebih kurang 2 jam tp disebabkan jalan tersangat la macet.. kul 12.00 mlm baru la sampe ke hotel

masa sampe depan hotel.. wife abg n en suami kelaparan.. disebabkan tersgt la penat aku n suami + di ikuti pak supir gi cari bende alah nak makan.. tawakal dan berdoa byk2 supaya makanan yg kami beli tak memudaratkan kami.. almaklum lah mkn kat warung2 ni tahap kebersihan tu amatla meragukan..

Yang kami order Nasi Goreng Ayam Special tp yg dibuatnya Nasi Goreng Ati Ampal ( Ns Grg Ati Aym).. tau la lebih mahal skit harganye pande betul indon ni.. tp serius aku ckp.. rupe jek cam gitu tp mak bapak sedappp sgt2.. sedapppppp gilos...bayang kan kul 12 tghmalam aku n suami mentederah nasi.. hancus my diet wooo..

Ni la hotel yg abg carikan.. nama hotel Chara.. harga semlm dlm rm150 +/- gitu.. bilik cantik.. selesa sgt puas ati..

trip utk day 2 akan menyusul....

2 ulasan:

1. wahhhh..percutian ditaja tu. bestnya!! korang naik flight ape eh? klau bertolak sebelah pagi, mmg la diorg akan bg makan mcm tu je. cam aku aritu g thailand, diorg soh pilih nasi lemak or roti canai. tu je la yg aku mkn pun. sudahnya sampai thai, lapa sgt2. haha

BalasPadam
  2. naik flight Royal Ducth KLM... transit dr amsterdam... flight ni selesa tp skt ati pi balik delay... ok gak su mkn ns lmk ato roti canai ni bg karipap jek mana la kenyang ..