Khamis, 2 Februari 2012

Tempat Makan Yang Terbaik Kat Uk Perdana

Kali ni aku nak share kat semuaolang satu tempat makan yg aku rasa antara yg terbaik bg aku ler.. aku ni part makan agak cerewet skit ler nak yg sodap jek... biasa kalo rasa nak mkn tomyam kat kedai time malam2 tu asik kedai yg sama jek dah jadi bosan dah ... skali aritu somi aku bwk la pi kedai yg dia kata kawan dia rekemen ..

lokasi : Ukay Perdana ( Ukay Perdana 1- belakang Seven Eleven )

nama kedai : Restoran Tanjung Seafood ( Ore Kelate Siem )

Memang superb laa bihun / mee celup kat kedai ni.. terbaik!! sejibik cam mkn kat kelate kawe royak ke mu.. hihihi.. somi aku amik nasi ngan lauk sup ekor + ayam masak pedas + telur dadar.. aku plak tambah ngan kerabu mangga.. lagi terbaik rasa kerabu ni dari The Chicken Rice Shop nye kerabu..




Aku kalo nengok kedai ore hok kelate siem ni kalo tak amik tea beng / teh o beng.. sampai air pun aku puji sedap manis n pekat dia ngam2 ngan rasa tekak aku nie.. total makan sume2 tu cume RM27.00 .. murah gak tu yeah ada bhn celup, kerabu mangga, nasi putih, sup ekor, ayam msk pedas, telur dadar + air lagi... aku siap puji lagi kat org kedai tu masa membayor nye aku siap ckp lagi.. kedai encik ni mmg terbaik rasa sedap2 belaka... senyum kembang ore hok ngire tu.. sebab puji tu dapat harga muroh tu deh... yeah, selalu kalo makan ngan somi kat kdai kami slalu mkn kat keramat tu atas rm30 jekkene padahal bkn amik lauk byk2 pung...

pas perut kenyang ati pun riang aku ajak la somi .. jom pi ronda2 kat kl saje nak tgk view malam.. ntah mcm mane somi aku trs jek sampai ler kat i-city shah alam nun..



pada aku biasa2 jek i-city nie cantik ngan lampu warna warni.. org punya la ramai walhal itu malam ari khamis maa org tetap rame jugak... rimas aku.. 20 minit jek pastu caa alib bot.. cabut balik umh... utk titon


1 ulasan: