Jumaat, 6 Januari 2012

Lepas Nasi, Ketam Masak Lomak Plak

Entry ni aku taip masa ari jumaat pas hbs waktu keje... sementara tengah tunggu en. somi ku yg rajin bersemangat bergym irama tu dan aku pun menggu dgn penuh kebosanan kat meja ni ni baik aku update kan blog aku yg tak seberape nie haa..

Kalo tgk pada tajuk nye cam biasa la apa lagi yang nak aku showkan kalo bukan masakan seterusnya yg aku buat ms cuti new year kat rumah aritu.... pas masak nasi beriani ari seterusnya aku masak ketam masak lomak cili api.. podas berapi...hehehehe... masa tu aku pi pasaraya nsk tgk lak dpt  harga ahli dlm rm18 per kg.. pe lagi rembat lerrr

Kalo sebut ketam jek nie la mknan yg slalu menjadi pujaan ati aku dan tak sangka dapat suami yg punya kegemaran yg samo..tp tu la kalo ketam nie yg payah nye time nak makan tang nak mengopek nye tambah2 lagi kat part sepitnye kalo xpande mau berdarah tangan... tp dah kata fexeret aku so xde masalah la pada aku sonang jek..yang ponting ketam is my number 1 feveret hihihi .. cume en.somi aku manje skit, tiap kali makan ketam jek aku lah tukang mongopet, sodap jek dia makan.. dia sudah makan br aku plak mengopek ketam hak aku nak makan plak.. takpe laa..yang penting dpt erat kasih syg dan tambah pahala kan...

so xyah citer panjang2.. tgk jek gamba yg ada..

aku rasa takyah la aku citer part resepi ngan cara-cara memasak sebab senang jek kan msk lomak nie..


 cume ketam ni pas siap siang n basuh, seblum aku campakan nye dlm kuali aku belah dua supaya senang nak makan nanti


nie la bahan2 yang aku blend kan sebelum menumis


 aku dah mula terikut style k.ipa aku masak lemak mesti menumis dulu sebab lg sedap rasanye ...


pastu baru aku masukkan santan ngan air then kaco2.. aku xletak nenas pung sb ketam ni segar mmg dah manis dah pun
 

ulang tayang skali lagi


rasa cam nak masak ketam jek lagi .. nak pi cari lah blk kang...itupun kalo ada.. dan kalo x mehel

p/s : mai ko lama dah tak show resepi masakan baru kat blog ko..wat ler.. wat ler.. pastu bwk mai opis yeak..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan